MediaWatch

Vice Media køber medie med fokus på kvinder

Amerikansk medie, som primært henvender sig til yngre kvinder, bliver overtaget Vice Media, der dermed udvider rækkevidden i målgruppen.

Foto: Mario Tama/AFP/Ritzau Scanpix

Amerikanske Vice Media har slået kløerne i medieselskabet Refinery29, der primært henvender sig til yngre kvinder. Det skriver en række medier herunder Financial Times.

Ifølge mediet værdiansætter handlen de to selskaber til sammen til omkring 4 mia. dollar svarende til 27,3 mia. kr. Financial Times skriver, at Vices opkøb primært er finansieret med aktier i selskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs