MediaWatch

BBC skal producere nyheder til streaming-startup for unge

Den amerikanske tech-startup Quibi har lavet aftale med BBC om at producere et dagligt nyhedsshow til platformen, der er målrettet mobilen og unge mediebrugere.

Jeffrey Katzenberg er en af hovedkræfterne bag Quibi, der har rejst en mia. dollar til produktion af videoindhold til mobilplatformen målrettet unge | Foto: Richard Shotwell/AP/Ritzau Scanpix

Når streaming-platformen Quibi, der er målrettet unge mediebrugere, går i luften til foråret bliver det med en daglig nyhedsopdatering fra BBC. Det skriver Techcrunch.

Samarbejdet gælder et dagligt nyhedsshow, der på fem minutter serverer de vigtigste internationale nyheder. Programmet bliver en del af Quibis "Daily Essentials" fremgår det og skal optages i BBC's hovedkvarter i London fem dage ugentligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs