MediaWatch

Nets sætter projekt med mikrobetalinger i bero

Nichemedie, som var med i testlancering af mikrobetalingsløsning fra Nets, ærgrer sig over, at selskabet har valgt at sætte projektet på pause.

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Betalingsselskabet Nets satte sidste år et projekt i søen, der skulle teste markedet for mikrobetalinger i mediebranchen. Nu er projektet sat i bero, skriver Medieblogger.dk.

Udmeldingen fra Nets kom til en paneldebat på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i sidste uge. Medieblogger.dk skriver, at manglende opbakning fra store medievirksomheder er baggrunden for Nets' beslutning.

Med fra første færd i Nets' udrulning sidste år var mediet Techsavvy, der beskæftiger sig med iværksætteri. Her er der ærgrelse over, at der ikke har været en opbakning i branchen, der har fået Nets til at fortsætte projektet.

"Det er selvfølgelig ærgerligt, at der ikke er opbakning, og at de (medierne, red.) synes, styksalg er en skrøbelig model. Men de får det også hurtigt til at lyde som om, det enten er det ene eller det andet," siger Jakob Lindmark Frier, medstifter og chefredaktør hos Techsavvy, til Medieblogger.dk.

Nets har mediebranchen i kikkerten: Vil bane ny vej for mikrobetaling

Nichemedie tror på større omsætning med mikrobetaling

Aller-chef ser potentiale i mikrobetaling: Se på spilmarkedet

"Som det ser ud nu, er jeg ikke overbevist"

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere