MediaWatch

Bureauer: Insourcing og storpolitik lagde dæmper på annonceindkøb

Både internationale forhold og annoncører, der går nye veje, var med til at sætte mediebureauernes annonceindkøb tilbage i første halvår, vurderer to bureauer.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Mediebureauernes samlede annonceindkøb havde pil nedad i første halvår med et fald på 5 pct. til 2,5 mia. kr. Det viser tal fra Kreativitet og Kommunikations Mediaindex, der er baseret på mediebureauernes annonceindkøb.

Faldet er især bemærkelsesværdigt, fordi den digitale kategori ikke længere hiver op i statistikken - men gik 5 pct. tilbage i første halvår.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs