MediaWatch

Watch Medier udvider med nichemedie om cleantech

Fra vores egen verden: Watch Medier søsætter i efteråret det andet nye erhvervsmedie i år, der som de øvrige i selskabet er abonnementsbaseret. Nichemediet får fokus på cleantech-branchen.

Foto: Watch Medier

I efteråret går CleantechWatch i luften som det 13. nichemedie hos Watch Medier, som MediaWatch er en del af.

Det nye medie vil fokusere på den danske cleantech-branche og som de andre medier hos Watch Medier bedrive erhvervsjournalistik om bl.a. strategi, virksomheders resultater og rammevilkår.

"Cleantech-branchen er en af de måske vigtigste brancher for Danmark. Ikke kun på grund af de mange arbejdspladser, branchen har skabt og vil skabe i fremtiden. Men også fordi den måde, vi bruger – og genbruger – vores ressourcer på, bliver mere og mere afgørende for hele kloden. Det er vigtigt med en stærk journalistisk dækning af branchen, og det er vores mål at levere netop dette," siger Søren Springborg, nyhedschef hos Watch Medier, i en pressemeddelelse.

I spidsen for det kommende medie står redaktør Julie Søgaard, der senest har drevet freelance-virksomhed med fokus på miljø- og cleantech-journalistik. Derudover har hun tidligere været vært på programmet "P1 Klima og Miljø". CleantechWatch vil udkomme med ét dagligt nyhedsbrev og løbende på sitet.

Lanceringen bliver den anden udvidelse i år, som også blev varslet i forbindelse med årsregnskabet for 2018. I sidste uge blev sløret løftet for AgriWatch, der vil fokusere på den danske landbrugssektor. Mediet går i luften i september.

Watch Medier er en del af JP/Politikens Hus' erhvervsmedier, der også tæller en ejerandel på 49,9 pct. af Børsen samt selskabets medejerskaber af Infomedia og Lasso.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere