MediaWatch

Norsk medie om mediebranchen skifter ud i ejerkredsen

To medejere forlader det norske medie Kampanje, der bl.a. skriver om den norske mediebranche, og redaktør sætter sig på det fulde ejerskab.

Fra venstre Hilde Nyman, Knut Kristian Hauger og Erlend Fossbakken. | Foto: Eivor Eriksen/Kampanje

Det norske medie Kampanje, der beskæftiger sig med bl.a. mediemarkedet, går fra tre til én ejer. Det skriver mediet selv.

Selskabet bag mediet har hidtil været ejet af Hilde Nyman, Erlend Fossbakken og Knut Kristian Hauger, der alle arbejder for mediet. De to førstnævnte har solgt deres ejerandele på hver 28 pct. til redaktør Knut Kristian Hauger, der dermed øger sin ejerandel fra 44 til 100 pct. Det er uvist, hvor meget han har betalt for ejerandelen til de to nu tidligere medejere, der forlader Kampanje i forbindelse med handlen.

"Vi er som det italienske bilmærke Lamborghini og kommer i en ny model hvert tiende år. For i Kampanje skal alt åbenbart ske i tiårscyklusser. Vi har været kollegaer i næsten 20 år fra tiden i Egmont (der tidligere ejede Kampanje, red.) og partnere sammen i Kampanje Forlag i ti år. Men efter at vi sammen grundlagde Kampanje som selvstændigt selskab, er tiden inde til at sætte et nyt og langsigtet ejerskab for Kampanje," siger Knut Kristian Hauger til mediet.

Meldingen om ejerskiftet kommer, samtidig med at Kampanje har præsenteret de økonomiske resultater for 2018. De lyder på et resultat før skat på 2,01 mio. norske kr. og en omsætning på 14,6 mio. norske kr. – begge dele en fremgang i forhold til 2017.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs