MediaWatch

Ny landechef for Splay One sigter efter sorte tal på bundlinjen i år

Han tør ikke love, at det bliver i år, men målet er, at Splay One efter flere år med underskud skal krydse nulpunktet på bundlinjen.

Jacob Gallaus, country manager, Splay One i Danmark. | Foto: PR/NENT Studios

Røde tal på bundlinjen skal afløses af sorte. Sådan lyder ambitionen for Splay One, siger Jacob Gallaus, selskabets country manager i Danmark, til Markedsføring.

Det danske selskab blev stiftet i 2014, og hvert år siden har Splay, der sidste år fusionerede med Nice One, præsenteret underskud. Senest lød underskuddet i 2018 på 2,1 mio. kr. Den tendens skal ændres, svarer Jacob Gallaus på spørgsmålet om, hvad der er hans succeskriterium.

"Når vi viser sorte tal. Det håber jeg, at vi gør, når vi går ud af 2019. Jeg vil nok ikke lægge hånden på kogepladen og love, at det sker i år, men det er planen," siger han til Markedsføring.

Jacob Gallaus har været en del af Splay siden 2014. Han overtog posten som country manger tidligere på året, da Adrian Langer forlod posten, som han bestred siden 2014.

Splay One er resultatet af sidste års fusion mellem Splay og Nice One. Selskabet er en del af NENT Studios. Til Markedsføring siger Jacob Gallaus, at den økonomiske fremgang bl.a. skal sikres ved at bruge det fusionerede selskabs kompetencer bedst muligt på tværs af organisationen.

Splay One får ny dansk landechef

To selskaber i MTG-familien smelter sammen til ét 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs