MediaWatch

Flere annoncekroner giver Twitter større overskud

Antallet af aktive brugere stiger hos det sociale medie Twitter, der også tjener flere penge på annoncer.

Foto: Dado Ruvic / Reuters / Ritzau Scanpix

Det sociale medie Twitter får flere aktive brugere, og samtidig hiver det amerikanske selskab flere penge hjem fra annoncer.

Det har sikret bedre finansielle resultater for selskabet i andet kvartal. 

Omsætningen er i andet kvartal steget med 18 procent til 5,65 milliarder kroner. Langt hovedparten kommer fra annoncer, viser Twitters regnskab, der er offentliggjort fredag. 

Twitter nævner særligt en god udvikling i USA, hvor det har haft stigende indtægter fra reklamer, og særligt videoreklamer vinder frem. 

De højere indtægter har også sendt Twitters indtjening i vejret. Overskuddet før skat er øget med cirka en tredjedel til 590 millioner kroner. 

Twitter oplyser ikke længere sit totale antal brugere. Det sociale medie har lagt fokus på brugere, der er mest aktive, hvor der vurderes at være flere penge at hente. 

Antallet af brugere, som dagligt bruger Twitter, er i andet kvartal på 139 millioner. Det er 14 procent flere end samme periode for et år siden. 

Twitter blev stiftet i 2006 og har i dag 4300 ansatte. 

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs