MediaWatch

JP/Politiken om omorganisering af erhvervsmedier: Strategien er uændret

Et år efter Jyllands-Postens erhvervsmedie Finans blev en del af JP/Politikens Erhvervsmedier, flytter Finans ud igen. Men det ændrer ikke på vækstambitionerne i ind- og udland, siger adm. direktør for JP/Politikens Hus.

Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde

Det var med målet om at sikre "fuld fokus" på vækstambitionerne, at JP/Politikens Hus sidste år etablerede en ny division med navnet JP/Politikens Erhvervsmedier.

I den forbindelse rykkede Jyllands-Postens digitale erhvervsmedie Finans et skridt væk fra moderskibet og ind i den nye enhed – sammen med nichemedierne i Watch Medier, der også har hørt under Jyllands-Posten, samt ejerandelene i analyseselskabet Infomedia og softwareselskabet Lasso, der bl.a. beskæftiger sig med automatiseret nyhedsregistrering målrettet erhvervslivet, og Dagbladet Børsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs