MediaWatch

Magasin lader annoncør betale for adgang til låst indhold

I håbet om at øge antallet af både betalende kunder og mængden af annoncekroner sparker techmagasinet Wired gang i et forsøg med at give ikke-betalende læsere mere gratis indhold.

Det amerikanske techmagasin Wired vil i juni eksperimentere med at lade annoncører betale for, at ikke-abonnenter får fri adgang til en ekstra artikel. Det skriver Digiday.

Besøgende på wired.com vil således fra 1. juni blive mødt med en besked om, at de i denne måned får gratis adgang til én artikel mere end de fire, man normalt har fri adgang til – og at det er selskabet Wetransfer, der giver. Håbet er, at kampagnen, som kører i 30 dage, vil øge både annonce- og abonnementssalget.

Magasinet introducerede en betalingsmur efter fire månedlige artikler i begyndelsen af 2018 og fik 100.000 nye abonnenter på et år. Målet er at sælge 104.000 digitale abonnementer i 2019, siger mediets direktør Scott Rosenfield. Ifølge direktøren vil magasinet i den kommende tid afprøve flere metoder til at øge væksten af abonnenter.

"Vi arbejder kontinuerligt med at finde måder, hvorpå annoncører kan kommunikere med både eksisterende og kommende abonnenter. Indhold betalt af sponsorer er bare én af de muligheder, og der er flere på vej," siger han til Digiday.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs