MediaWatch

Magasin lader annoncør betale for adgang til låst indhold

I håbet om at øge antallet af både betalende kunder og mængden af annoncekroner sparker techmagasinet Wired gang i et forsøg med at give ikke-betalende læsere mere gratis indhold.

Det amerikanske techmagasin Wired vil i juni eksperimentere med at lade annoncører betale for, at ikke-abonnenter får fri adgang til en ekstra artikel. Det skriver Digiday.

Besøgende på wired.com vil således fra 1. juni blive mødt med en besked om, at de i denne måned får gratis adgang til én artikel mere end de fire, man normalt har fri adgang til – og at det er selskabet Wetransfer, der giver. Håbet er, at kampagnen, som kører i 30 dage, vil øge både annonce- og abonnementssalget.

Magasinet introducerede en betalingsmur efter fire månedlige artikler i begyndelsen af 2018 og fik 100.000 nye abonnenter på et år. Målet er at sælge 104.000 digitale abonnementer i 2019, siger mediets direktør Scott Rosenfield. Ifølge direktøren vil magasinet i den kommende tid afprøve flere metoder til at øge væksten af abonnenter.

"Vi arbejder kontinuerligt med at finde måder, hvorpå annoncører kan kommunikere med både eksisterende og kommende abonnenter. Indhold betalt af sponsorer er bare én af de muligheder, og der er flere på vej," siger han til Digiday.

Mere fra MediaWatch

"Vi tror, samfundet er mere klar til at betale for nyheder"

Investeringen i nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier øger konkurrencen om læserne i bl.a. det østjyske område, men adm. direktør Jesper Rosener afviser, at Jysk Fynske Mediers udrulning af en stribe nichemedier er starten på en ny kamp om læsere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs