To jyske mediehuse indgår samarbejde om annoncesalg

Det digitale annoncesalg er den primære del af nyt samarbejde mellem Skive Folkeblad og Herning Folkeblad.

Skive Folkeblad og Mediehuset Herning Folkeblad knytter bånd på den kommercielle front med en ny samarbejdsaftale. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Samarbejdet har det digitale annoncesalg som den primære komponent, idet Skive Folkeblad fremover vil bruge Herning Folkeblad som partner inden for det digitale salg. Det gælder bl.a. selve salget, analyse og rapportering. Inden for printannoncering håber de to selskaber med samarbejdet at få foden mere inden for i annoncekampagner på landsplan.

"Det er en god og konstruktiv aftale til gavn for begge parter. På det digitale annonceområde giver aftalen Skive Folkeblad mulighed for at tilbyde kunderne et mere målrettet og segmenteret  digitalt annoncetilbud, som sammen med andre initiativer skal skabe grundlag for yderligere vækst i den samlede digitale annoncering," siger Ole Dall, adm. direktør og ansv. chefredaktør hos Skive Folkeblad, i meddelelsen.

Hos Herning Folkeblad ser adm. direktør, Alex Nielsen, god ræson i, at de to medier knytter tættere bånd.

"Dette er vejen frem inden for fx digital medierådgivning, som kan være meget dyr investeringsmæssigt. Vi skal lokalt være med helt fremme rådgivningsmæssigt, uden at det samtidig fuldstændigt dræner de lokale økonomier i store investeringsomkostninger. Vi ved, at vi skal denne vej. Og nu har vi i Skive og Herning fundet vores fælles vej fremad," siger han i meddelelsen.

Ole Dall fra Skive Folkeblad understreger i meddelelsen, at samarbejder forløber "med respekt for fortsat selvstændighed" for de to medieselskaber.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også