MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

JP/Politikens Hus vil sende nichemedier i søen uden for landets grænser, digital annoncering i Danmark har rundet 8 mia. kr., og årets første tv-status blev gjort op. Vi dykker ned i denne korte uges begivenheder i Mediedanmark.

Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten

Påskefreden har sænket sig tungt over den danske mediebranche, men selvom du formentlig er travlt beskæftiget med at holde påskefri, skal du selvfølgelig ikke snydes for et overblik over ugens tre første dage i branchen, inden helligdagene tager over.

TV 2 vandt terræn i årets første kvartal, hvor tv-seningen fortsatte sidste års opadgående kurve. Ringere stod det dog til hos Discovery, som mistede seerandele på især Kanal 5, og som ifølge programdirektør Anne Garlichs havde et generelt "hårdt første kvartal". Samtidig fastholdt NENT, der står bag bl.a. TV3-kanalerne, stort set status quo. Vi gav det fulde overblik over kvartalets tv-status her.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs