MediaWatch

Deal.dk lagde tocifret millionbeløb for JP/Politikens tilbudssite

Det kostede Deal.dk, som har Jysk Fynske Medier som hovedejer, et tocifret millionbeløb, at overtage Spotdeal af JP/Politikens Hus, viser regnskab. Købet skal skabe synergier, lyder det fra Jysk Fynske-direktør.

Jesper Rosener, adm. direktør, Jysk Fynske Medier, og bestyrelsesformand, Deal.dk. | Foto: Michael Bager/Jysk Fynske Medier

"Et tilbud, vi ikke kunne sige nej til". Sådan sagde Jyllands-Postens direktør, Esben Kolind Laustrup, da JP/Politikens Hus kort efter årsskiftet trak sig fra markedet for tilbudssites og solgte Spotdeal til konkurrenten Deal.dk.

Hvordan tilbuddet mere konkret så ud, kaster regnskabet for Mediacenter Danmark, der tidigere ejede Spotdeal, mere lys over. Ifølge regnskabet, der netop er offentliggjort, var prisen for handlen omkring 25 mio. kr. Det fremgår af posten, der indeholder "tilgodehavende salgssum fra salg af tilknyttet virksomhed".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs