MediaWatch

TDC vil stå for mere digital markedsføring selv

Det faste mediebureau Mediacom skal fremover stå for en langt mindre del af den digitale marketing-indsats for TDC, der insourcer området.

PR/TDC
Mikkel Lind er marketingchef i TDC Group Foto: PR/TDC

TDC, der bl.a. driver landets største tv-distributør, YouSee, tager store dele af den digitale markedsføring hjem. Det skriver Markedsføring.

Strategien medfører ændringer i samarbejdet med mediebureauet Mediacom, der stadig skal stå for traditionelle mediebureauydelser som medieindkøb og -rådgivning fremover, men kommer til at spille en mindre rolle på det digitale.

Ifølge TDC Groups marketingchef Mikkel Lind skyldes bevægelsen "høje digitale ambitioner" og ønsket om at trække kompetencer og beslutninger tættere på.

"Derfor har vi gennem længere tid arbejdet på inhousing af flere af vores digitale marketingdiscipliner samt taget kontraktejerskab på marketingteknologier," siger Mikkel Lind.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere