MediaWatch

Undersøgelse: GDPR har ikke reduceret indtægter på programmatisk salg

Databeskyttelsesforordningen har ikke haft en negativ indflydelse på det programmatiske annoncesalg, viser rundspørge foretaget af Digiday.

Foto: Colourbox

Da databeskyttelsesforordningen (GDPR) så dagens lys i maj sidste år, herskede der bekymringer om, hvordan GDPR ville få indflydelse på annoncemarkedet. Men der har indtil videre ikke været de store konsekvenser for indtjeningen, i hvert fald hvis man ser på programmatisk annoncesalg, viser en rundspørge foretaget af Digiday.

Rundspørger er foretaget blandt 103 europæiske udgivelseschefer, hvoraf kun 17 pct. har rapporteret et fald på det programmatiske annoncesalg, mens 25 pct. har set en stigning. 58 pct. meddeler, at indtjeningen på området er uændret.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs