MediaWatch

News Corp vil have Google brudt op

Googles søgemaskine og annonceforretning bør adskilles for at gøre konkurrencen på annoncemarkedet mere lige, mener mediegiganten News Corp, der har taget sagen op hos den australske konkurrencemyndighed.

Foto: Ritzau Scanpix/AFP/Denis Charlet

I en indberetning til den australske konkurrence- og forbrugerkommission argumenterer den internationale mediekoncern News Corp, for, at Googles søgemaskine og annoncesalgsplatform bør adskilles for at forbedre konkurrencevilkårerne på det digitale annoncemarked. Det skriver The Guardian.

"Google opererer i en "walled garden", hvorved dets beslægtede virksomheder, især inden for ad tech, sikrer og forstærker Googles dominans i almindelig internetsøgning," begrundede News Corp tirsdag opfordringen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs