MediaWatch

Avisen.dk trak citathistorie om medejer tilbage: Vi er inhabile

Blæst om ejerskabet bag Avisen.dk fik onsdag mediet til at afpublicere en citathistorie, der kastede kritisk lys på den ene ejer, Freeway Holding. Vi er inhabile, siger direktør og chefredaktør, der afviser, at det beklikker mediets redaktionelle uafhængighed. 

Efter at have ligget flere timer på sitet trak Avisen.dk onsdag en citathistorie tilbage. To ting gjorde artiklen "Fagbevægelsens samarbejdspartner har sendt millioner til skattely" til mere end den gængse citathistorie på Avisen.dk – historiens hovedperson og historiens timing.

Citathistorien fra Radio24syv omhandlede en af Avisen.dk's ejere, Freeway Holding, og en af selskabets ejere Morten Wagner, der har en del af formuen stående i et selskab i Schweiz og derfor ikke betaler skat af udbyttet, han måtte trække ud, i Danmark, men i Schweiz.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs