MediaWatch

Bureauer giver GroupM-chef ret i betragtninger om transparens

Direktører for Omnicom Media Group og Ignite giver opbakning til GroupM-direktør, der tidligere på ugen erkendte, at mediebureauer kan gøre mere for at øge gennemsigtigheden i digitale medieindkøb.

Peter Gottfredsen, nordisk CEO, Omnicom Media Group. | Foto: PR

Direktørerne for de to bureauer Omnicom Media Group og Ignite, der er en del af Mediabrands, melder sig ind i debatten om transparens hos mediebureauerne. Det skriver Markedsføring.

Indsparkene fra de to direktører kommer, efter Jonas Hemmingsen, adm. direktør for GroupM i Norden, tidligere på ugen også over for Markedsføring sagde, at bureauer ikke har "formået at levere den øgede grad af transparens, som annoncørerne med rette forventer". Dén betragtning giver Peter Gottfredsen, nordisk adm. direktør for Omnicom Media Group, GroupM-chefen ret i.

"I de senere år har mediabureauerne introduceret mange nye kompetencer og rådgivningsprodukter, men de varetager stadig mediaindkøbet. Nogle bureauer har undervejs forladt den oprindelige transparente model for mediaindkøb, og introduceret nye produkter og aftale-modeller, som ikke baserer sig på transparens," siger Peter Gottfredsen til Markedsføring.

Graden af transparens hos mediebureauerne har også tiltrukket sig opmærksomhed fra Dansk Annoncørforening, der har gjort det til et hovedtema for aktiviteterne i år.

GroupM: "Vi har ikke leveret den øgede grad af transparens, annoncørerne forventer"

Annoncørforeningen sætter fokus på interessekonflikter med mediebureauer 

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs