MediaWatch

EU-Kommissionen retter ny kritik mod indsats mod misinformation

EU-kommissærer mener ikke, at der er sket de store fremskridt i bl.a. sociale medieplatformes bekæmpelse af misinformation.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Geert Vanden Wijngaert

EU-Kommissionen sender på ny lidet flatterende ord i retning af techselskaber og deres arbejde med at bekæmpe misinformation. Det skriver The Guardian.

En række selskaber blev sidste år enige om et såkaldt adfærdskods, der sætter ord på og mål for bekæmpelsen af misinformation og falske nyheder hos bl.a. Facebook, Twitter og Google. EU-Kommissionen opfordrede i januar selskaberne til at arbejde hårdere og hurtigere med bekæmpelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs