MediaWatch

Svensk vagthund vil have webshop med Egmont om bord idømt bøde

Webshoppen Jollyroom, der har Egmont Publishing i ejerkredsen, skal pålægges en bøde på 3 mio. kr., hvis det står til den svenske pendant til Forbrugerombudsmanden.

Foto: PR/Egmont/Martin Linda

Rettet 22.02.2019 kl. 09.45 – Det fremgår nu af artiklen, at Konsumentombudsmannen kræver Jollyroom idømt bøden, som domstolene tager stilling til uddelingen af, og ikke som tidligere, at Konsumentombudsmannen har idømt Jollyroom en bøde.

Webshoppen Jollyroom, der bl.a. sælger babyudstyr, legetøj og børnetøj, og som Egmont Publishing er medejer af, skal idømmes en bøde på 3 mio. svenske kr., svarende til 2,1 mio. kr., hvis svenske Konsumentombudsmannen, der svarer til den danske Forbrugerombudsmanden, får det, som man vil have det. Det skriver Breakit med henvisning til en pressemeddelelse fra Konsumentombudsmannen.

Konsumentombudsmannen mener, at Jollyroom har været vildledende i sin markedsføring bl.a. omkring kampagner med varer på udsalg - men til priser, der ikke er nedsat.

Sagen kommer, efter Patent- och marknadsdomstolen i efteråret pålagde Jollyroom et forbud mod fremgangsmåden. Konsumentombudsmannen mener imidlertid ikke, at Jollyroom har rettet op på markedsføringen. Det er op til de svenske domstole at afgøre bøde i sager af denne type.

Egmont Publishing ejer 37,5 pct. af Jollyroom. Selskabet købte sig ind i webshoppen i 2013. Egmont Publishing oplyser, at Jollyrrom vil bestride anklagen om vildledende markedsføring.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs