MediaWatch

Twitter søsætter nye initiativer for at sikre transparens under EU-valg

Fra 11. marts vil det kun være certificerede annoncører, der kan køre politiske reklamekampagner på Twitter. Samtidig vil det sociale medie give offentligheden indsigt i data bag kampagnerne.

Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Twitter sætter gang i nye tiltag, der skal styrke både transparensen af politiske kampagner og sikkerheden mod udenlandsk indblanding under det kommende valg til Europa-Parlamentet. Det skriver Twitters direktør for offentlig politik i Europa, Karen White, i et blogindlæg.

Først og fremmest vil det fra 11. marts kun være muligt at udsende politiske kampagnereklamer på Twitter, hvis aktørerne bag er blevet certificeret af det sociale medie. For at blive godkendt tager Twitter et kig på en potentiel annoncør, hvor Twitter verificerer annoncørens identitet og får garanteret, at aktøren rent faktisk befinder sig i EU.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs