MediaWatch

Webshop med Egmont i ejerkredsen ser gode vækstmuligheder efter Fætter BR-lukning

Jollyroom, som Egmont Publishing ejer en betydelig andel af, fordoblede den danske omsætning i 2018 og venter yderligere vækst – bl.a. efter Fætter BR-ejers konkurs.

Foto: Ritzau Scanpix/Claus Bech

Den svenske netbutik Jollyroom, der sælger legetøj, børnetøj og babyudstyr, fordoblede sidste år sin omsætning i Danmark. Ifølge regnskabet for 2018 omsatte virksomheden, som Egmont Publishing ejer 37,5 pct. af, for 164 mio. kr. i Danmark mod 84 mio. kr. i 2017, skriver Børsen.

Efter Top-Toy, der stod bag Fætter BR og Toys'R'Us, gik konkurs i slutningen af 2018, ser Jollyroom nye vækstmuligheder i Danmark. Selskabet mener, at konkursen efterlader et hul i markedet.

"Vi forventer, at der er en rigtig god chance for, at vi kommer til at fylde noget af det marked allerede i foråret og sommeren. Det er stadig uvist, hvor mange butikker der bliver opkøbt af andre og kommer til at fortsætte med salg af legetøj, men der vil være kunder, der søger online, når deres lokale butik lukker," siger Ole Sauar, Jollyrooms adm. direktør og hovedaktionær, til Børsen.

Salling Group købte i år Fætter BR-brandet fra Top-Toy, og selskabet vil genåbne 25 Fætter BR-forretninger, men det slækker ikke på Ole Sauars optimisme. Han forventer en stigning i den danske omsætning på 60-70 pct. i 2019.

Egmont Publishing købte sig ind i Jollyroom i 2013 som det første, da selskabet begyndte at investere i e-handelsvirksomheder. Blandt de øvrige ejerskaber er Fjellsport, Outnorth og Nicehair.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere