MediaWatch

Facebook vil genåbne adgang til at granske politiske annoncer

Efter Facebook i januar blokerede for tredjeparters mulighed for at monitorere politisk annoncering, har en række aktører råbt vagt i gevær.

Foto: Ritzau Scanpix/Reuters/Dado Ruvic

Det mødte kritik, da Facebook i januar forhindrede tredjeparter i at overvåge politiske annoncer på den sociale medieplatform. Og selskabet ser nu ud til at have ændret sit standpunkt, skriver Financial Times.

Tidligere kunne udenforstående trække information om, hvem der kører politiske annoncerer på Facebook, ud af platformen. Men dén mulighed lukkede Facebook ned for. Nu lyder meldingen ifølge Financial Times fra Rob Leathern, chef for produktledelse hos Facebook, at sløret bliver løftet igen i slutningen af marts, så tredjeparter kan følge med i, hvem der annoncerer på Facebook.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs