MediaWatch

Børsen går i luften med finansmedie

Erhvervsavisen søsætter sit første nichemedie, Børsen Pro Finans, der skal lægge dybde til finansdækningen og få abonnementsbasen til at vokse.

/ritzau/Rune Pedersen
Foto: /ritzau scanpix/Rune Pedersen

Børsen udvider finansdækningen og skyder det digitale specialmedie Børsen Pro Finans i gang. Det skriver avisen onsdag.

"Vi skriver om de store banker, om forsikring, realkredit, pension og kapitalforvaltning. Vi skriver om mennesker og om forretning – både med korte, skarpe nyheder og dybdegående analyser," skriver ansv. chefredaktør Bjarne Corydon i sin introduktion af mediet.

Børsen Pro Finans samler finansstoffet fra printavisen, borsen.dk og redaktionen bag finansmediet, der består af tre reportere samt redaktør og redaktionschef David Bentow, der står i spidsen for det nye medie.

Nichemediet er et af flere tiltag, topchef Bjarne Corydon har på tegnebrættet for at få Børsens toplinje til at vokse. Sidste år definerede avisen på den konto bl.a. en målsætning om at øge abonnementsbasen fra omkring 40.000 til 65.000 i 2022.

Børsen Pro Finans sælges i selvstændigt abonnemet, men er ifølge avisen gratis den kommende måned. Prisen kommer herefter til at ligge på omtrent samme niveau som prisen for Børsen, der koster i omegnen af 5.000 kr. årligt.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere