MediaWatch

Facebook-stramning spænder ben for overvågning af politiske kampagner

Facebooks hårdere kurs over for tredjeparts-software, der crawler det sociale medie, spænder ben for organisationer, der arbejder for at fremme transparens i politiske kampagner.

Foto: /ritzau/Scanpix/Bax Lindhardt

Det er blevet sværere for udenforstående at tjekke, hvem der står bag annoncer med politiske budskaber på Facebook, skriver bl.a. The Guardian.

Facebook har strammet adgangen for eksterne softwareprogrammer, og det rammer bl.a. den britiske gruppe Whotargetsme, der har udviklet et plug-in, der monitorerer annonceringen på det sociale medie. Formålet er bl.a. at kunne se, hvem der står bag politiske budskaber på platformen, og hvem budskaberne er målrettet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs