MediaWatch

Annoncører kritiserer Instagram for reklamer i forbindelse med stødende indhold

Annoncørindhold er i flere tilfælde blevet placeret ved Instagram-indhold, der har selvskade og selvmord som sit omdrejningspunkt.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Damian Dovarganesd

En række annoncører i Storbritannien har fået placeret annoncer i forbindelse med indhold, der drejer sig om selvskade og selvmord, og det møder kritik hos annoncører. Det skriver Digiday med henvisning til en afdækning foretaget af BBC.

Spørgsmålet om brand safety på åbne platforme dukker op med jævne mellemrum. I 2017 var Youtube i skudlinjen for at vise annoncørers budskaber omkring stødende videoindhold. Det fik flere annoncører til helt at trække sin annoncering fra Youtube.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs