MediaWatch

Britiske aviser vil skrue ned for salget på åbne bannerbørser

Aviser som The Guardian vil reducere andelen af annoncesalget, der lægges ud til åbne, automatiserede børser til fordel for direkte handler med bureauer og annoncører.

Flere store britiske nyhedsmedier vil begrænse det digitale annoncesalg, de overlader til åbne bannerbørser, skriver Digiday

The Guardian, der i dag har omkring 80 pct. af sit annoncesalg på åbne annoncebørser, vil reducere den andel til fordel for direkte programmatiske handler med annoncørerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs