MediaWatch

JP/Politikens Hus om salg af dealsite: Vi fik et tilbud, vi ikke kunne sige nej til

JP/Politikens Hus følger efter Berlingske og trækker sig ud af dealmarkedet. I en hurtig julehandel har koncernen solgt Spotdeal, selvom formanden for kort tid siden afviste at ville ændre forretningen. Tilbuddet fra køber var for godt til at afvise, lyder begrundelsen.

Esben Kolind Laustrup, bestyrelsesformand for Spot og direktør for Jyllands-Posten. | Foto: PR/JP/Politikens Hus

I løbet af en god måneds tid er antallet af mediehuse med aktiviteter på markedet for tilbudssites, der sælger alt fra rejser til skønhedsbehandlinger til nedsat pris, reduceret med to.

Efter en årrække blandt de største spillere på dealmarkedet solgte Berlingske Media i begyndelsen af december tilbudssitet Sweetdeal for et etcifret millionbeløb til Biva-ejer og tidligere medstifter af netbutikken Boozt, Carsten Blom-Hansen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs