MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Vinderen af Cavlingprisen 2018 blev fundet i årets første uge, hvor også annonceudviklingen, årsregnskaber og en public service-kontrakt kom på plads. Få det ugentlige overblik over de vigtigste begivenheder i den danske mediebranche her.

Foto: Ritzau Scanpix/Ólafur Steinar Gestsson

Årets første arbejdsuge var en kort én af slagsen. Alligevel bød den på en række nyheder i mediebranchen, hvor vi her hos MediaWatch satte fokus på udsigten for annoncemarkedet 2019, mens TV 2's nye public service-kontrakt faldt på plads, og en lille lokalavis holdt skindet på næsen efter en kapitaltilførsel.

Og så var det også ugen, hvor vinderen af Cavlingsprisen 2018 blev fundet. Alt det og meget mere i det ugentlige nyhedsoverblik her:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs