MediaWatch

Schibsted samler sine podcasts under samme tag

Den norske mediekoncern Schibsted samler sine svenske og norske podcast-aktiviteter under samme paraply.

Mediekoncernen Schibsted står i Sverige bag omtrent 20 podcasts, som produceres af henholdsvis Aftonbladet, Svenska Dagbladet eller nyhedssitet Omni. I Norge står Schibsteds medier bag 24 podcasts fra VG, Aftenposten og Bergens Tidende, og nu samler koncernen de norske og svenske mediehuses podcasts på et fælles site. Det skriver det svenske medie Medievärlden.

"Gode podcasts skaber dybt engagement og loyalitet. Noget som alle medieforetagender forsøger at opnå i et mere fragmenteret medielandskab. For vores varemærker er det også en mulighed for at møde brugerne i helt nye situationer. Desto flere mulige mødesteder for gode loyale brugere, desto bedre," siger Torry Pedersen, der er chef for Schibsteds redaktionelle virksomhed, ifølge det svenske medie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs