MediaWatch

Færre danskere brugte Facebook i 2018

En mindre andel af særligt unge mellem 12 og 24 år var sidste år dagligt en tur forbi Facebooks platform, viser undersøgelse fra DR. Andre sociale medier trækker, lyder en af forklaringerne.

Foto: Ritzau Scanpix/Reuters/Dado Ruvic

I 2018 var der færre unge, der brugte det sociale medie Facebook dagligt sammenlignet med 2017. Det skriver DR i en pressemeddelelse.

Mens der i 2017 var 81 pct. af de 12-24-årige, der lagde vejen forbi Facebook dagligt, faldt tallet i 2018 til 73 pct. Tallene stammer fra den årlige rapport "Medieudviklingen 2018", som DR Medieforskning udgiver sidst i januar.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs