MediaWatch

Teknologiens Mediehus: Vi skal op på ti nichemedier

Teknologiens Mediehus lancerede ikke mindre end seks nichemedier i 2018. Nøglen har ifølge udviklingsdirektør været et dedikeret salg og skalerbart koncept: "I dag kan vi starte et nichemedie med to dages varsel, hvis vi har lyst," siger hun.

Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør, Teknologiens Mediehus. | Foto: Rasmus Flindt/Altinget

Gridtech, Datatech, Mobilitytech, Industrytech, Digitech og Watertech er navnene på de seks nichemedier, som Teknologiens Mediehus lancerede i 2018. Det var ét mere, end mediehuset varslede i begyndelsen af året, og udviklingsdirektør Mette Vindfeld Rosendahl fortæller, at det langt hen ad vejen kunne lade sig gøre, fordi mediehuset fra start byggede et skalerbart koncept og prioriterede at oprette en selvstændig salgsafdeling, bestående af to fuldtidssælgere og to studerende, som alene skulle stå for at løfte abonnementssalget til de nye nichemedier.

Helt overordnet har udviklingen for nicherne foreløbigt fulgt den plan, der er lagt for dem, fortæller Mette Vindfeld Rosendahl.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs