MediaWatch

Schibsted taber strid til Snapchat

Det norske mediehus Schibsted har tabt en strid om retten til varemærket Snapsale AS, efter Snapchat ankede den første afgørelse.

Schibsted. PR foto. | Foto: PR-foto

Den norske mediekoncern Schibsted får ikke lov til at beholde brandet Snapsale AS, efter et klagenævn har vurderet, at navnet minder for meget om Snapchats varemærke. Det skriver det norske medie Dagens Næringsliv.

Det er divisionen Schibsted Growth, som har ansvaret for Snapsale. I sommer vandt Schibsted i første omgang striden, da patentmyndigheden afgjorde sagen til mediekoncernens fordel, men Snapchat klagede over afgørelsen, og i december vurderede klagenævnet for industrielle rettigheder, at Schibsted må ændre navnet, eftersom det minder for meget om det sociale medie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs