MediaWatch

Ekstra Bladet melder fortsat pas på fælles trafikmåling

Berlingskes titler vender tilbage til Dansk Online Index, men Ekstra Bladet stiller sig fortsat skeptisk over for branchens officielle måling af brugertal.

Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

Berlingske Media meddelte i sidste uge, at medieselskabets titler i 2019 vender tilbage til den fælles trafikmåling Dansk Online Index, som Gallup står for i samarbejde med Danske Medier. Det efterlader Ekstra Bladet som det eneste dagblad, der står uden for målingen, og det har avisen ikke tænkt sig at ændre på.

I et skriftligt svar til MediaWatch oplyser Claus Brix, kommerciel direktør hos Ekstra Bladet, at metodiske uenigheder fortsat afholder Ekstra Bladet fra at slutte sig til branchemålingen. Selvom Ekstra Bladet er enige i målingen af sidevisningner, besøg og tid, skiller målingen af brugertal – hvor mange enkeltpersoner der dagligt og månedligt besøger sitet – parterne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs