MediaWatch

New York Times vil tage personalisering det næste skridt

Det amerikanske avishus skruer op for personaliseringen af sit nyhedsmix i håbet på at afbøde frafaldet af abonnenter efter prøveperioden.

Foto: Scanpix Ritzau/AP/Mark Lennihan

New York Times jagter nye medarbejdere med kompetencer inden for kunstig intelligens, kodning og datavidenskab, der skal hjælpe avisen med at gøre nyhedsmixet, som læserne bliver mødt af, endnu mere skræddersyet til den enkelte.

Det skriver Medietrends, efter New York Times' COO, Meredith Kopit, på UBS Global Media and Commucations Conference fortalte, at avisen vil til at speede personaliseringen op.

New York Times er i forvejen langt fremme i brugen af personaliserede nyheder og sætter altså sin lid til, at dét er vejen frem til at holde bedre på kunderne, når det billige introduktionsabonnement udløber. I forvejen skræddersyr avishuset sin forside online til den enkelte læser ud fra, hvor brugeren er geografisk placeret, og bl.a. hvilket stofområde vedkommende plejer at læse.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs