MediaWatch

Berlingske: Vi er ikke den bedste ejer af Sweetdeal

21 ansatte følger med, når Sweetdeal skifter ejer fra årsskiftet. Berlingske Media skal i stedet bruge kræfterne på at udvikle sine publicistiske medier, forklarer koncernchefen. Salgsprisen er et etcifret mililonbeløb.

Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver, Berlingske Media. | Foto: PR/Berlingske Media

Der bliver et mediehus mindre på markedet for tilbudssites, når Berlingske Media fra nytår trækker sig og afhænder den mangeårige forretning Sweetdeal.

Berlingske Media var med lanceringen af sitet i 2010 blandt de første mediehuse til at gå ind på deal-markedet, som JP/Politikens Hus og Jysk Fynske Medier også er aktive på i dag med forretningerne Spot og Deal.dk, men nu handler det om at koncentrere sig om kerneforretningen, forklarer koncernchef.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs