MediaWatch

Youtube ændrer strategi for indholdet på betalingsdel

Egenproduceret indhold vil fra 2019 ikke længere være forbeholdt abonnenter på Youtube Premium, men vil også kunne ses på den reklamebårne del af platformen.

Foto: /ritzau/AP/Richard Vogel

I det nye år skal Youtubes brugere ikke længere have penge op af lommen for at se platformens egenproducerede programmer, skriver bl.a. Business Insider Nordic.

Målet med at gøre det originale indhold bredt tilgængeligt er at ifølge koncernen at "imødekomme den stigende efterspørgsel fra en mere global fanbase".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs