MediaWatch

Youtube tester ny model for reklamer

Youtube vil afprøve en ny model for reklamer, som gør, at brugerne vil opleve færre afbrydelser, når de ser en video på tjenesten – til gengæld bliver de præsenteret for to reklamer, før videoen begynder.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Jenny Kane

Youtube vil teste en ny annonceringsmodel, hvor brugerne vil opleve færre afbrydelser, når de er i gang med at se indhold på tjenestens platform. Det skriver Mashable.

Ifølge mediet vil Youtube forsøge sig med at afspille to reklamer, som er mulige at trykke sig hurtigt videre fra, i begyndelsen af videoerne. Det vil betyde, at det er mindre sandsynligt, at reklamer afbryder midt i afspilningen af indhold, lyder det. Youtube estimerer, at brugere vil opleve op til 40 pct. færre afbrydelser af reklamer midt i afspilninger af indhold.

Youtube har meddelt, at man vil introducere ændringen på computere i år og derefter på smartphones og tv.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs