MediaWatch

Berlingske siger farvel til aok.dk

Med udgangen af oktober lukker Berlingskes guide aok.dk som selvstændigt site og åbner som ny sektion under berlingske.dk. Det sker som et led i den digitale omlægning af avisen.

Foto: Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup

Berlingske tager næste skridt i integrationen af avisens sektioner under hovedsitet berlingske.dk. 1. november bliver aok.dk og berlingske.dk lagt sammen og aok.dk nedlagt som selvstændigt site.

Det skriver berlingske.dk.

"Den 1. november bliver aok.dk og berlingske.dk lagt sammen, så du kan få det bedste overblik over kultur og københavnerliv. Det betyder, at aok.dk skifter navn til AOK og bliver til en del af berlingske.dk," skriver ansv. chefredaktør Tom Jensen.

Ifølge chefredaktøren betyder øvelsen også en udvidelse af AOK-stoffet.

Sammenlægningen sker, efter Berlingske i september foretog samme øvelse med erhvervssitet business.dk, der er blevet en del af berlingske.dk for at konsolidere trafikken under hovedsitet. Samtidig giver det mulighed for at gøre mere af Berlingskes stof til en del af det digitale abonnement, hvor indholdet på aok.dk hidtil har været gratis tilgængeligt.

Integrationen af business.dk og aok.dk under Berlingskes hovedsite blev varslet allerede i sommeren 2017 som et led i koncernens strategi om at opbygge tre stærke brands i Berlingske, BTMX og Weekendavisen.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs