MediaWatch

Svenske mediechefer glæder sig over fri bane for digital nulmoms

Ligesom i Danmark er svenske dagbladsudgivere glade for, at EU's finansministre har banet vejen for digital nulmoms.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Yves Logghe

EU-landenes finansministre blev tidligere på dagen enige om at give EU-medlemslandene mulighed for at sænke momsen på bl.a. digitale medier. Det vækker glæder hos dagbladene herhjemme, og det samme gør sig gældende i Sverige. Det skriver Resumé.

Blandt de mediechefer, der klapper i hænderne, er Lene K. Samuelsson fra Aftonbladet, der er en del af Schibsted-koncernen. Hun opfordrer de svenske politikere til at sænke den digitale moms hurtigst muligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs