MediaWatch

Svenske mediechefer glæder sig over fri bane for digital nulmoms

Ligesom i Danmark er svenske dagbladsudgivere glade for, at EU's finansministre har banet vejen for digital nulmoms.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Yves Logghe

EU-landenes finansministre blev tidligere på dagen enige om at give EU-medlemslandene mulighed for at sænke momsen på bl.a. digitale medier. Det vækker glæder hos dagbladene herhjemme, og det samme gør sig gældende i Sverige. Det skriver Resumé.

Blandt de mediechefer, der klapper i hænderne, er Lene K. Samuelsson fra Aftonbladet, der er en del af Schibsted-koncernen. Hun opfordrer de svenske politikere til at sænke den digitale moms hurtigst muligt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs