MediaWatch

Altinget satte foden på vækstspeederen sidste år

Mens Altinget havde fremgang og tredoblede bundlinjen sidste år, præsterede søsterselskabet Mandag Morgen nyt underskud. Det bliver imidlertid det sidste, vurderer adm. direktør Per Mikael Jensen.

Per Mikael Jensen (tv) og Rasmus Nielsen byttede for godt et år siden rundt på posterne som adm. direktør og bestyrelsesformand for Altinget. Siden har Per Mikael Jensen været direktør for foretagendet. | Foto: Altinget/Sif Meincke

Der har været godt gang i væksten i det digitale nichemedie Altinget, der står bag en lang række abonnementsbaserede portaler målrettet politiske interessenter og fagpersoner i det offentlige. Det viser selskabets årsregnskab for 2017/2018.

For at få de konkrete tal på bordet først: Bruttofortjenesten i Altinget er vokset fra 36,9 mio. kr. til 51,1 mio. kr. i 2017/2018, svarende til en fremgang på knap 39 pct. Det afspejler sig også på bundlinjen, som er hevet op fra 1,5 til 5,1 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs