MediaWatch

Sådan kom de fire store mediebureauer ud af 2017

Tre ud af de fire største mediabureauer i Danmark voksede, mens et mediabureau gik tilbage. Læs her forklaringerne på, hvorfor det gik, som det gjorde.

Foto: /ritzau scanpix/Jens Dresling

Tre ud af de fire største mediabureaugrupper i Danmark øgede deres bruttofortjeneste i 2017. Det var OMG, som voksede mest med 6 pct. til 139,5 mio. kr., mens GroupM med en fremgang på 4 pct. kom op på en bruttofortjeneste på 255,7 mio. kr.

Den tredje bureaugruppe med vækst er Dentsu Aegis Network, som godt nok havde et fald i bruttofortjenesten på 7 pct., men lægger man Amnet, som beskæftiger sig med programmatisk salg, oveni, har der været en positiv udvikling, idet Amnets bruttofortjeneste næsten fordobledes fra 17,6 mio. kr. i 2016 til 30,3 mio. kr. i 2017.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs