MediaWatch

Netflix bruger langt flere penge, end det har i kassen

Streaminggiganten Netflix er en succes, men selskabet bruger en god portion flere penge, end det tjener, på nye projekter. Det skriver Finans.

Foto: Ritazu Scanpix/Reuters/Mike Blake

Netflix er vokset enormt, siden selskabet åbnede for streaming i 2012.

Det er gået frem og frem, indtil regnskabet for 2. kvartal i år, hvor aktiekursen tog et stort dyk, da det viste sig, at antallet af nye kunder, ikke var vokset med de forventede 6 mio., men derimod 5 mio.

Den sidste måneds tid, siden regnskabet blev offentliggjort, er aktiekursen dog steget igen, og Netflixs succes lader ikke til at være truet.

Dog er et nøgletal bemærkelsesværdigt, skriver Finans.

Ifølge Netflix selv drives selskabet med et negativt cashflow, og sådan vil det fortsætte i "mange år" fremover med Netflixs eget udtryk. Alene i år vil Netflix sætte mellem 19 og 25 mia. kroner mere til, end selskabet tjener.

Netflix bruger i høj grad pengene på nye projekter af produktion af nyt indhold. I 2018 forventer Netflix at bruge 76 mia. kroner på nyt indhold, sidste år var det tilsvarende tal 60 mia. kroner.

Netflix har hapset ny kommunikationschef fra Facebook 

Netflix tester reklamer mellem afsnit 

Netflix dropper anmeldelser 

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs