MediaWatch

Watch Medier lancerer nyt medie om erhvervspolitik

Et nyt onlinemedie om dansk og europæisk erhvervspolitik bliver føjet til Watch Mediers portefølje. Med base på Christiansborg og i Bruxelles bliver mediet det 11. nichemedie under Watch Medier.

Peter Søndergaard, som Watch Medier har hentet fra Børsen, bliver redaktør for PolicyWatch.
Peter Søndergaard, som Watch Medier har hentet fra Børsen, bliver redaktør for PolicyWatch. Foto: Jan Mindegaard

Watch Medier, som MediaWatch er en del af, udvider endnu en gang forretningen og barsler med et nyt erhvervsmedie.

PolicyWatch er titlen på den kommende tilføjelse, der, som navnet antyder, sætter fokus på dansk og europæisk erhvervspolitik. Målet er at styrke Watch Mediers dækning af erhvervslivets rammevilkår samt krydsfeltet mellem politik og dansk erhverv, fortæller Anders Heering, chefredaktør og adm. direktør for Watch Medier, i en pressemeddelelse.

"PolicyWatch stiller skarpt på indholdet af dansk og europæisk erhvervspolitik. Vi ønsker at bruge vores kræfter på den erhvervspolitiske substans og dens betydning for dansk erhvervsliv frem for politisk fnidder og motivforskning," udtaler han.

Base på Borgen og i Bruxelles

Nyligt ansatte politisk redaktør Peter Søndergaard skal stå i spidsen for det kommende medie, der får base på Christiansborg samt i Bruxelles.

Redaktionen kommer som de øvrige Watch-medier til at bestå af faste journalister samt indhold fra freelancere og redaktionelle samarbejdspartnere. Derudover vil der blive udvekslet indhold med de øvrige medier i huset.

"Peter er et de største talenter inden for den politiske journalistik, og han har sin alder til trods allerede solid erfaring med dansk erhvervspolitik. Samtidig flugter hans fokus på substans og indhold med vores ambitioner for PolicyWatch. Vi er sikre på, at vi har fundet den rigtige mand til at stå i spidsen for vores nye medie,” siger Anders Heering i meddelelsen.

11 nichemedier

PolicyWatch er målrettet virksomheder, organisationer og politikere og øvrige med interesse for erhvervspolitik og vil som de øvrige Watch-medier være abonnementsbaseret. Watch Medier, der er ejet af JP/Politikens Hus, har nu en samlet portefølje på 11 nichemedier. Det er det andet nye medie, der bliver lanceret i år.

"Watch Medier har bevist, at det er muligt at lave en profitabel vækstvirksomhed baseret på klassiske journalistiske dyder. Som ejere glæder vi os over udviklingen og over, at et nyt vigtigt medie nu ser dagens lys med lanceringen af PolicyWatch," udtaler Esben Kolind Lautrup, formand for Watch Medier og direktør for B2B-området i JP/Politikens Hus, i meddelelsen.

De øvrige 10 medier er AMWatch, EjendomsWatch, EnergiWatch, FinansWatch, FødevareWatch, ITWatch, MediaWatch, MedWatch, ShippingWatch og AdvokatWatch.

Nyt Watch-medie om advokatbranchen i luften

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere