MediaWatch

Nets har mediebranchen i kikkerten: Vil bane ny vej for mikrobetaling

Med blockchainteknologi som dåseåbner er betalingskæmpen Nets ved at afsøge markedet for mikrobetalinger i mediebranchen. "Vi tror, der er plads i markedet til en løsning, hvor man betaler for sit forbrug," siger direktør.

Foto: PR/Nets

Betalingsformidleren Nets, som blandt andet står bag dankortet og Betalingsservice, har nu kastet sig over mediebranchen. I den snart et år gamle, særskilte forretningsenhed Smart Payments, som skal være Nets' innovative lillebror inden for betalingsområdet, har man kigget nærmere på potentialet for mikrobetalinger i mediebranchen.

Lars Bernhard, som er direktør i Smart Payments under Nets, fortæller, at man hos dem er opmærksom på, at mange mediehuse kæmper med skiftet fra papir til den digitale verden, og det ser Smart Payments et nyt forretningsområde i.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs