MediaWatch

Nets har mediebranchen i kikkerten: Vil bane ny vej for mikrobetaling

Med blockchainteknologi som dåseåbner er betalingskæmpen Nets ved at afsøge markedet for mikrobetalinger i mediebranchen. "Vi tror, der er plads i markedet til en løsning, hvor man betaler for sit forbrug," siger direktør.

PR/Nets
Foto: PR/Nets

Betalingsformidleren Nets, som blandt andet står bag dankortet og Betalingsservice, har nu kastet sig over mediebranchen. I den snart et år gamle, særskilte forretningsenhed Smart Payments, som skal være Nets' innovative lillebror inden for betalingsområdet, har man kigget nærmere på potentialet for mikrobetalinger i mediebranchen.

Lars Bernhard, som er direktør i Smart Payments under Nets, fortæller, at man hos dem er opmærksom på, at mange mediehuse kæmper med skiftet fra papir til den digitale verden, og det ser Smart Payments et nyt forretningsområde i.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere