MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Et dansk mediehus modtog støttekroner fra Google til nyt digitalt projekt, DR kan få ansvar for andres indhold, og MediaWatch skød gang i en serie om mediernes brug af sociale medier. Sommeren har for alvor sat sit aftryk på ugens gang i Mediedanmark, hvor tempoet er sænket mærkbart.

Foto: Ritzau Scanpix/Thomas Lekfeldt

Mens fredag står til at toppe ugens hedebølge med op til 34 grader - hvilket vil gøre det til den varmeste dag i otte år - forbereder vi os så småt på at lukke ned for endnu en uge i Mediedanmark og lade sol og weekend tage over. Om det skyldes varmen, kan vi kun gisne, men sommeren har langt om længe fået tag i branchen, der kun har budt på få nyheder i den forgangne uge.

Flere af de danske medier lægger kræfter i det sociale medie Instagram, selvom en undersøgelse viser, at brugerne kun sjældent får deres nyheder ad den vej. Ifølge to af landets største dagblade - Politiken og Berlingske - er det dog ikke antallet af klik, der afgør deres Instagram-tilstedeværelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs