MediaWatch

Bonnier opkøber svenske nichemedier

Tre svenske nichemedier med fokus på mediebranchen får fælles ejer, efter Bonnier Business Media har været på opkøb.

Colourbox
Foto: Colourbox

Dagens Media, der rummer mediet af samme navn samt Medievärlden, er blevet købt af Bonnier Business Media. Det skriver Dagens Media selv.

Både Dagens Media og Medievärlden beskæftiger sig, som deres navne antyder, med mediestof. Bonnier Business Media ejer i forvejen mediet Resumé, der ligeledes skriver om blandt andet mediebranchen. Medierne får fælles chefredaktør i skikkelse af Fredrik Svedjetun, der i dag er chefredaktør for Resumé.

"Vi ser frem til sammen med holdet på Dagens Media og Medievärlden at videreudvikle og strømline vores produkter, så vi giver læsere, besøgende og annoncører det bedst mulige produktudbud," siger Mathias Kallio, forretningsansvarlig hos Resumé, til Dagens Media.

Sælger af Dagens Media er medieselskabet Alma Talent. Parterne oplyser ikke købsprisen.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Danmarks største forlag måtte nedjustere sine forventninger til årets præstation betragteligt, Sjællandske Medier købte op, og Forbrugerombudsmanden besluttede, at et særligt markedsføringsredskab på Facebook er ulovligt. Få overblikket over ugen, der gik, i Mediedanmark.

Bonnier lancerer nyt bureau i Norge

Bonnier Media åbner et ny marketingbureau ved navn Kontent, som skal producere indhold inden for mode, interiør og livsstil. Det skal danne spydspids for koncernens satsning på content marketing og nativeproduktion.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere