MediaWatch

21 parter skriver under på erklæring i kamp mod annoncesvindel

En bred kreds af selskaber, herunder danske Adform, vil med EU-erklæring sætte en stopper for, at annoncører uforvarende lægger annoncekroner hos hjemmesider, der krænker ophavsretten.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Virginia Mayo

En række aktører på det digitale annoncemarked, herunder Google, GroupM og danske Adform, har underskrevet en hensigtserklæring, der har til formål at bekæmpe annoncesvindel. Det skriver Adform i en pressemeddelelse.

Erklæringen betyder, at de i alt 21 selskaber bag erklæringen forpligter sig til at forhindre, at annoncørernes budskaber havner på hjemmesider, der ikke overholder copyright-reglerne og misbruger indhold skabt af andre. Derudover skal de mødes en gang i kvartalet med EU-Kommissionen for at udveksle erfaringer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs