MediaWatch

Konference: Medier har ranket ryggen og fået mere tro på egne kanaler

Internationale medier fokuserer i stigende grad på at nå brugerne direkte uden om Facebook. Sådan lyder en af konklusionerne efter en konference i Tyskland om distribueret indhold. "Det er enormt sundt," siger dansk deltager.

Foto: /ritzau/Scanpix/AP/Mark Lennihan

Samarbejdet med de sociale medieplatforme lader en del tilbage at ønske, og medierne har fået mere selvtillid og gør sig mindre afhængige af platformene.

Sådan lyder nogle af konklusionerne fra konferencen Distributed Content Summit, som arrangeres af tyske Bild og i år havde deltagelse af 17 medier. Som navnet antyder, handler konferencen, der blev afholdt i sidste uge i Berlin, om distribution af indhold via sociale medier som sit omdrejningspunkt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs