MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Foto: /Scanpix Ritzau/Mads Claus Rasmussen

Vi nærmer os med hastige skridt sommerferien, men det har langt fra lagt en dæmper på aktiviteterne i Mediedanmark, der i denne uge overvejende har handlet om et forestående medieforlig. Forløbet er af oppositionen blevet kritiseret for at være "kaotisk", men vi gør vores bedste for at bringe orden i kaos og giver her et overblik over begivenhedernes gang, inden du trækker stikket og trisser ud i det danske land.

For overblikkets skyld tager vi den kronologisk. Mandag udstak kulturminister Mette Bock (LA) en skarp deadline, tirsdag kl. 18 nul dut. Så længe havde de øvrige partier til at takke ja til et aftalepapir for de videre forhandlinger, hvis de ville med til disse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs